Tuesday, September 1, 2009

Assalamualaikum... Nasib kita tidak sama, percayalah saya ingin melihat "dia" gembira...

Assalamualaikum, em, rasa syahdu di pagi2... kedengaran lagu-lagu raya sudah mula diputarkan di laptop masing2, termasuklah saya... Persoalan bermain di minda saya ketika ni... Setiap Orang nasib berbeza... ada yang mengalami nasib yang baik sehingga nampak begitu sempurna perjalanan hidupnya... namun, jangan dilupa pada insan yang kurang bernasib baik... Saya pula bagaimana??? Alhamdulilah perjalanan hidup saya masih di dalam keadaan stabil... tetapi, bukankah kita sebagai manusia akan diberi ujian oleh ALLAH SWT... Cuma, bagaimana kita menghadapi permasalahan ini... Jika saya berasa sedih,tertekan saya pasti akan menangis, tetapi saya juga akan berdoa moga ditenangkan hati... bagi diri saya juga, jalanilah hidup ini dengan cara positif dimana kita tidak boleh biarkan diri kita dipengaruhi perkara-perkara negatif... Ingatlah diri kita berharga, maka jangan ganggu fikiran kita dengan perkara yang menyedihkan...

Saya meluahkan perasaan ini demi sebuah persahabatan yang terjalin sejak saya berada di semester 2... Buat ""dia" sahabatku merangkap roomate n housemateku, jangan rasa sedih... Ingatlah, akan ada hikmah di sebaliknya... Berdoa dan terus berdoa... mana tahu akan ada keajaiban muncul suatu hari nanti... kunci permasalahan ini, sabar, berdoa, jangan mudah putus asa ye... buat "dia", saya berterima kasih kerana banyak membantu saya... "dia" anugerah yang tak ternilai yang sentiasa membuatkan orang di sekeliling ketawa... termasuklah saya... hehehe...
jadi, saya harap persahabatan kita berkekalan selamanya. InsyaALLAH...

Oklah, nak siapkan makanan sahur... Em, apa2pun renung2kan dan selamat beramal... Assalamualaikum wbt...

No comments:

Post a Comment