Saturday, September 5, 2009

Assalamualaikum... bila teringat...


Saya masih kurang sihat ketika ini... masih sakit tekak n keadaan pinggang saya agak sakit... Berbuka puasa dengan moi sup(nasi air). Alhamdulilah dapat habiskan... Saya harap keadaan saya kembali sihat lepas ni... InsyaALLAH...


Petang td, kakak ketiga saya yang berada di Sarawak telah berchating dgn saya... Saya sempat mempromote blog baru saya ni... Hehe... Tiba2 kakak saya membawa saya teringat kembali kepada kenangan lalu yang tak mungkin saya lupakan. Kakak saya bertanyakan mengenai blog arwah along saya... Saya tidak mahu tahu... tak mahu jerit hati kecil hati saya... Saya tak mahu sedih di kala berada tanpa family di tg malim ni... Tapi, kakak berikan alamat blog kpd saya apabila saya minta...


Ptg td saya sekadar menjengah blog tersebut, tetapi malam ini saya membaca kisah arwah along... Saya teringat, saya menangis, saya sayu...


Arwah along adalah abang yang paling baik pernah saya ada dalam dunia ini... InsyaALLAH saya akan mendoakan ketenangan dan semoga arwah along berada dalam lindunganNYA... InsyaALLAH...

Malam ini Ramadhan ke 17... bagaimana dgn malam 7 likur nanti. teringat masa dulu2... rumah kami pasti diterangi cahaya pelita, lampu warna warni di "porch". itu semua idea kreatif arwah along... Kini, sejak 2 tahun lalu, rumah kami tidak lagi macam tu...

cuma, sejak ada si kecil bdua yg mjadi phibur rumah kami, adala sekali sekala kami pasangkan pelita agar mereka dapat bermain bunga api...


Begitula kasih adik beradik... Walaupun arwah sudah tinggalkan kami sekeluarga, saya seharusnya tabah dan bukan jd adik bongsu perempuan yang selalu cengeng... bak kata kakak saya, saya ni kaunselor yg selalu menangis... hehe... ada2 je...

Bukan bermaksud yang pergi harus dilupakan, tetapi arwah along masih segar di ingatan saya... InsyaALLAH... Semoga rohmu ditempatkan dalam kalangan orang beriman... InsyaALLAH...


* teringat panggilan "Cik Liya" yg digunakan arwah along, masih terngiang2 di minda dan ingatan sy...*

No comments:

Post a Comment